Filujących zza meblościanki:
Liczba użytkowników online w ciągu ostatnich 60 min.

Dlaczego niektóre zwierzęta żyją po 200 lat a człowiek nie

Pasja 2019-11-08 08:02:29
Dlaczego niektóre zwierzęta żyją po 200 lat a człowiek nie

Dwieście, czterysta, a nawet pięćset lat? To nieprawdopodobne, ale w zwierzęcym świecie taka długowieczność jest możliwa. Może kiedyś zdarzy się i człowiekowi?

Aby spotkać to stworzenie, trzeba było zanurzyć się w lodowate wody Morza Arktycznego. Tam, w głębinach, żyje ogromny, ciemny zwierz, przed którym uciekają ławice drobnych ryb. Ma pięć metrów długości, podłużne ciało i ogromny, najeżony zębami pysk. To rekin polarny, zwany również grenlandzkim, jedna z największych ryb północnego Atlantyku. Jednak nieimponujące rozmiary robią największe wrażenie, ale jego wiek. Jak dowiedli właśnie naukowcy z uniwersytetu w Kopenhadze, rekin ten może żyć nawet 500 lat!

Objął tym samym prowadzenie w rankingu najdłużej żyjących kręgowców na naszej planecie. Nie jest jednak rekordzistą wśród wszystkich istot zamieszkujących ziemię. Za najstarsze żyjące zwierzęta uznaje się bowiem koralowce, których kolonie mają po kilka tysięcy lat. Drugie miejsce zajmuje niewielki małż – cyprina islandzka – który dożywa 500 lat. Ale w przyrodzie są również dużo bliższe nam ewolucyjnie kręgowce, które żyją setki lat. Ich długowieczność fascynuje naukowców. Nie tylko jako przyrodnicza ciekawostka, ale jako klucz do przedłużenia życia naszemu gatunkowi.

Ostatnie newsy