online:
Liczba użytkowników online w ciągu ostatnich 60 min.
jasno

| LIGA TW – tabela efektów, głosowania, aktualizacje

TreningWyobrazni
Tabela Efektów
K100

Efektem nazywamy dodatkowe i całkowicie opcjonalne obostrzenie. Coś jak profesjonalna taśma w szansie na sukces. Oznacza to, że efekt ma być zastosowany w pisanym tekście TW.

K100
1. Osoby, które mają spotify lub właśnie słuchają radia, podają po jednym utworze:
max trzy i w jakiś sposób należy wpleść utwór do tekstu.
2. Niech w tekście wybrzmi jeden z siedmiu grzechów.
3. Harry Potter/Władca Pierścieni/50 Twarzy Greya lub inny, dość znamy "hit". Tekst niechaj będzie kontynuacją.
4. Jak wyżej, ale tekst niechaj będzie prequelem.
5. Koniec świata: do wyboru Wojna/Wulkan/Asteroida/Tornado lub inna siła.
6. Niech dwie osoby podadzą po zdaniu z książki, którą właśnie otworzą, na jej podstawie należy napisać tekst. 7. Zaakcentować mocno porę roku.
8. Jak wyżej, ale z anomalną przeciwstawnością: czyli: bezwietrzna jesień, zimne lato, ciepła zima, sucha wiosna.
9. Napisz tekst w formie zbeletryzowanej wersji wybranego mitu.
10. Mocniej niż dotychczas zaakcentuj gatunek. Tekst ma ociekać tym gatunkiem.
11. Unikaj spójników w tekście.
12. Tekst składa się z 10 połączonych ze sobą drabbli.
13. W tym tekście wymagana jest uczciwość. Możesz skreślić/wymienić tylko 10 słów (błędy możesz poprawiać do woli).
14. Manifest surrealistyczny: potok myśli. Wyjdzie jak wyjdzie
15. Tutaj panuje jedna zasada. Ten tekst musi zostać napisany poza naturalnym środowiskiem. Jeśli piszesz w domu, napisz w pracy. Jeśli na kompie, napisz na telefonie.
16. Jak wyżej, ale musi to być pod gołym niebem.
17. Na t3ksturze są różne inspirujące zdjęcia. Wybierz jedno, niech Ci będzie natchnieniem.
18. Tekst ćwiczeniowy metodą skojarzeniową Gabriele Rico (gabrielerico.com). W skrócie: Punktem wyjścia jest konstatacja, że nasze myśli nie układają się w ciągi gładkich zdań, lecz są nieskończonymi łańcuchami skojarzeń. Nie dziel myśli na akapity. Napisz na kartce jedno słowo, odprowadź od niego cztery kreski po skosie i napisz do niego cztery kolejne słowa. Następnie do każdej z 4 odnóg jeszcze po 2 słowa. Na podstawie tego wszystkiego niech powstanie tekst.
19. Wyobraź sobie zaczarowany ogród i opisz go.
20. Niech Twój bohater/terka będzie gigantem/tką.
21. Niech będzie malutki/ka.
22. Opisz swego przodka sprzed co najmniej 50 lat.
23. W tym obostrzeniu wyobraź sobie, że jesteś zwierzęciem zagrożonym wyginięciem i opisz swoje życie.
24. Niechaj zaistnieje magiczny pierścień. Załóż go, wypowiedz życzenie i opisz je.
25. W tym ćwiczeniu, cztery dowolne osoby podają po dwie litery, następnie układają z tego tytuł. To Twój tytuł. I Twój tekst.
26. Weź do ręki magiczny klucz i otwórz mi magiczne drzwi. Umieść tekst w krainie za nimi.
27. Niechaj w tekście zaistnieje zbliżenie lub pocałunek z zarysowaną sferą emocjonalną innej płci i z innej niż Twoja perspektywy.
28. Wyobraź sobie, że już kiedyś żyłeś/aś. Opisz coś z tego życia.
29. Bohater musi być innej płci niż Ty.
30. Niech w Twym tekście zaistnieje napój miłosny, który ktoś wypije.
31. Niech dominującymi zmysłami w Twym tekście będzie słuch i węch.
32. Główny bohater jest niewidomy.
33. Opisz przygodę z perspektywy użycia wehikułu czasu.
34. Jesteś świadkiem wielkiej chwili. Wybuch wojny, ukrzyżowanie Jezusa.
Cokolwiek. Opisz to.
35. Twój bohater jest ostatni na ziemi. Jak wygląda jego życie.
36. Możesz stać się niewidzialny/a. Co czujesz i słyszysz.
37. Clue tekstu to drobiazgowa scena z filmu akcji.
38. Zjadłeś 23 ketonale i umiesz czytać w myślach. Opisz spostrzeżenia.
39. Nocny Marek: Tekst musi powstać w godzinach pomiędzy 22 a 6 rano. Kwestia uczciwości. Możesz truknąć na portalu, że zaczynasz o danej godzinie pisać.
40. Grupa trzech osób wybiera po jednej literce. Ty z tych trzech możesz odrzucić jedną. Tekst musi mieć co najmniej 300 słów (3x drabble), ale tych dwóch literek razem użyć możesz max 30 razy.
41. Dobieracie się w pary. Tekst wymaga par. Działa na Ciebie i tą osobę, która będzie wybierana po Tobie.
42. Wzajemne recenzowanie. Jesteś zobligowany/a do rozbudowanej recenzji tekstów sąsiadujących wokół Ciebie osób. Tej przed i tej po Tobie.
43. Kubek Łun: Każdy z obecnych na losowaniu, wymyśla jeden wyraz. Te wyrazy musisz zaakcentować w tekście.
44. Kubek Wielki Łun: Każdy wymyśla po całym zdaniu.
45. Adwokat i sędzia. Ty decydujesz kim chcesz być, a także wybierasz tekst innego osobnika (od razu, zanim powstanie). Wybierasz czy będziesz ten tekst atakował czy bronił. Wybierasz również osobę, która wobec tego tekstu musi postąpić odwrotnie. Przykładowo. Marok chce być obrońcą tekstu Rithy. Wybiera Jamci, by ten tekst również zrecenzowała, ale skupiwszy się na negatywach i wątpliwościach.
46. Tekst jakikolwiek napiszesz, niechaj będzie do granic przerysowany.
47. Z Twojego ostatniego tekstu odpowiednio: Zdanie pierwsze, trzecie, piąte i ostatnie musi pojawić się w tekście najnowszym. Przy czym ostatnie musi być pierwszym, a pierwsze ostatnim.
48. Napisz kontynuację ostatniego tekstu osoby, która Ci przydzieliła tekst.
49. Napisz kontynuację lub prequel swego ostatniego tekstu.
50. Napisz taki tekst, żeby bohaterem/terką była osoba, która Cię obdarowała zestawem.
51. W tekście Twym musi zaistnieć żywiołowa kłótnia na jeden z dwóch tematów wybranych przez tego, co ci przydzielił zestaw.
52. Korespondencja fikcyjnego świata. Tekst jest mailową wymianą wiadomości pomiędzy Tobą, a osobą, która Cię obdarowała zestawem. Wcielacie się w role, wymieniacie mailami, piszecie po minimum dwa maile i potem osoba obdarowana je zamieszcza.
53. Jedna osoba podaje Ci pierwsze zdanie, druga ostatnie. Co pomiędzy to już Twoja broszka.
54. Osoba, która Cię obdarowała wymyśla naprędce jakąś niezbyt złożoną scenę, która musi w Twym tekście zaistnieć rozbudowana.
55. Tekst to fanfic serialowy.
56. Osoba, która Cię obdarowała wskakuje prędko na yt lub gdzie indziej i wybiera dla Ciebie dwa krajobrazy. Na ich bazie pisz.
57. Tak samo, ale rzecz dotyczy wybranego utworu muzycznego.
58. Zaakcentuj w tekście dwie z trzech przydzielonych Ci Przez Trening emocji. Jedną masz prawo odrzucić.
59. Test Cut-Up: Piszesz mały tekścik. Max 15 zdań. Na kartce lub bloku. Następnie te zdania mieszasz i losujesz dziesięć z nich. Musisz napisać tekst w oparciu o te dziesięć zdań i wylosowaną kolejność. WYMAGANA UBER-UCZCIWOŚĆ.
60. Fold-In. Kolejna metoda Borroughsa. Ten, który Ci wylosował, wybiera z tekstów osób, które są na losowaniu po półstronicowym kawałku tekstu. Wkleja te dwa fragmenty. Twoim zadaniem jest napisać środek – in medias res – tak, żeby pierwszy fragment logicznie łączył się z drugim. TRUDNE!!!
61. Twój dobrodziej wchodzi na szybkości na jakiś Onet czy WP i wybiera historię z życia wziętą. Daje Ci linka i bajabongo. Opisuj, recenzuj.
62. Twój wybawiciel-oprawca podaje Ci dwa słowa jakich nie możesz w tekście użyć.
63. W Twym tekście muszą zaistnieć minimum dwa nowe przysłowia. Mogą być budowane na obecnych.
64. Tekst w konwencji: Ty (Twój bohater) jako dziecko.
65. W tekście niech wystąpi Twój przyjaciel, przyjaciółka.
66. Wróg (Twój).
67. Niech w tekście zaistnieje mityczne dla Ciebie miejsce.
68. Przywołaj w tekście ważne dla Ciebie przeżycie.
69. TRUDNE!!! Tekst na minimum cztery strony. Każda w innej konwencji gatunkowej.
70. AKROSTYCH (Imię + nazwisko lub ksywa) Np. (Rafał Canulas) Zapisane w formie
R
A
F
A
Ł
C
A
N
U
L
A
S
Każde zdanie musi się zaczynać na daną literę. Jak dojedziesz do końca, a chcesz pisać dalej. Od nowa.
71. Autoportret: Napisz tekst o samym sobie. Wygląd, cechy charakteru.
72. Skrajne emocje. Tu pisać zaczynasz dopiero od szóstego dnia. Przez pierwsze pięć zapisujesz po jednej dominującej z danego dnia emocji. Na końcu tworzysz na ich podstawie tekst.
73. Historia tygodnia: Jak wyżej, ale przez pierwsze pięć dni zapisuj coś z tego, co Ci się wydarzyło. Potem wszystkie pięć elementów niechaj zaistnieje w tekście.
74. Problemy życiowe. Wybierz trzy, ale ich nie zdradzaj. Napisz tylko ich pierwsze dwie litery. Następnie wybierz jeden, żeby nie było wiadomo który i napisz na jego podstawie krótką baśń, w której główny bohater staje przeciwko takiemu problemowi.
75. Przeanalizuj na szybko drzewo genealogiczne swej rodziny i napisz tekst w taki sposób, aby dla przynajmniej trzech członków znalazło w nim miejsce.
76. Zaakcentuj w tekście dzień tygodnia. Np: lany poniedziałek, tłusty czwartek, niedziela palmowa. Jak wolisz.
77. Plecak, torebka, kieszenie kurtki. Powyjmuj co masz i napisz tekst, by brało to jakiś udział.
78. Niech kawałek tekstu zobrazuje wizję Twojego życia z przyszłości.
79. Niech tekstem będzie list samego/samej siebie do siebie z poziomu + 20 lat.
80. Tak samo, ale Tym razem młodszy/młodsza o 20 lat Ty piszesz do starszego/starszej siebie.
81. Niech w tekście przewinie się wolny wiersz, którego każda linia będzie zaczynać się od słowa: "będę".
82. Opisz życie swojego prawnuka/prawnuczki. To ona/on jest bohaterem/terką.
83. Budzisz się po stu latach.
84. Twój ostatni dzień z życia.
85. Tekst w czasie teraźniejszym.
86. Tekst jako jedynie wymiana dialogowa. W całym tekście może być tylko 6 zdań opisowych.
87. Niech narratorem będzie dziecko.
88. Poczekaj na ciemność, zapal świeczkę. I napisz to co widzisz/czujesz.
89. Zdefiniuj w tekście pojęcia piękna/brzydoty/życia lub śmierci.
90. Opisuj wszystkich bohaterów głównie przez pryzmat kolorów. Kombinuj.
91. Otwórz okno i przez pięć minut się wsłuchuj. Tekst niech powstanie na kanwie tego słuchowiska.
92. Tym razem przez to okno wyglądaj.
93. Spostrzeżenia spacerowe. Chyba wiadomo.
94. Tekst w oparciu o ostatni zapamiętany sen.
95. Tekst jednej sceny.
96. Ostatnie minuty jednego z kasowych filmów (dopuszczalne inne zakończenie).
97. Weź swoją ulubioną książkę, przeczytaj pierwsze zdanie i napisz tekst z tuż sprzed tych zdań.
98. - 100 – WOLNE LOSY. RÓB CO CHCESZ!!!!! Możesz wybrać jedno z całej listy.
fanthomas
fanthomas 1 r.
O panie
Canulas
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Aktualna PUNKTACJA
sensol – 1 pkt
Halmar – 1 pkt
pkropka – 1 pkt
Canulas – 1 pkt
Ozar – 1 pkt
Berkas – 1 pkt
Ritha – 1 pkt
Mia123a – 1 pkt
Manta – 1 pkt
madoka – 1 pkt
aniamarzycielka – 1 pkt
Marok – 1 pkt
JamCi – 1 pkt
DarkStone – 1 pkt
fanthomas – 1 pkt
CyberWiedźma – 1 pkt
Jagodolas – 1 pkt
Agnieszka – 1 pkt
zsrrknight – 1 pkt
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Aktualna PUNKTACJA
sensol – 1 pkt
Halmar – 1 pkt
pkropka – 1 pkt
Canulas – 1 pkt
Ozar – 1 pkt
Berkas – 1 pkt
Ritha – 1 pkt
Mia123a – 1 pkt
Manta – 1 pkt
madoka – 1 pkt
aniamarzycielka – 1 pkt
Marok – 1 pkt
JamCi – 1 pkt
DarkStone – 1 pkt
fanthomas – 1 pkt
CyberWiedźma – 1 pkt
Jagodolas – 1 pkt
Agnieszka – 1 pkt
zsrrknight – 1 pkt
entropia – 1 pkt
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Aktualna PUNKTACJA
sensol – 1 pkt
Halmar – 1 pkt
pkropka – 1 pkt
Canulas – 1 pkt
Ozar – 1 pkt
Berkas – 1 pkt
Ritha – 1 pkt
Mia123a – 1 pkt
Manta – 1 pkt
madoka – 1 pkt
aniamarzycielka – 1 pkt
Marok – 1 pkt
JamCi – 1 pkt
DarkStone – 1 pkt
fanthomas – 1 pkt
CyberWiedźma – 1 pkt
Jagodolas – 1 pkt
Agnieszka – 1 pkt
zsrrknight – 1 pkt
entropia – 1 pkt
Basileus – 1 pkt
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Aktualna PUNKTACJA
sensol – 1 pkt
Halmar – 1 pkt
pkropka – 1 pkt
Canulas – 1 pkt
Ozar – 1 pkt
Berkas – 1 pkt
Ritha – 1 pkt
Mia123a – 1 pkt
Manta – 1 pkt
madoka – 1 pkt
aniamarzycielka – 1 pkt
Marok – 1 pkt
JamCi – 1 pkt
DarkStone – 1 pkt
fanthomas – 1 pkt
CyberWiedźma – 1 pkt
Jagodolas – 1 pkt
Agnieszka – 1 pkt
zsrrknight – 1 pkt
entropia – 1 pkt
Basileus – 1 pkt
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
+3 pkt dla Basileusa za napisanie tekstu z efektem
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Aktualna PUNKTACJA:

Basileus – 4 pkt

sensol – 1 pkt
Halmar – 1 pkt
pkropka – 1 pkt
Canulas – 1 pkt
Ozar – 1 pkt
Berkas – 1 pkt
Ritha – 1 pkt
Mia123a – 1 pkt
Manta – 1 pkt
madoka – 1 pkt
aniamarzycielka – 1 pkt
Marok – 1 pkt
JamCi – 1 pkt
DarkStone – 1 pkt
fanthomas – 1 pkt
CyberWiedźma – 1 pkt
Jagodolas – 1 pkt
Agnieszka – 1 pkt
zsrrknight – 1 pkt
entropia – 1 pkt

TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
+3 pkt dla Madoki za napisanie tekstu z efektem
+3 pkt dla Rithy za napisanie tekstu z efektem
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Aktualna PUNKTACJA:

Basileus – 4 pkt
madoka – 4 pkt
Ritha – 4 pkt

sensol – 1 pkt
Halmar – 1 pkt
pkropka – 1 pkt
Canulas – 1 pkt
Ozar – 1 pkt
Berkas – 1 pkt
Mia123a – 1 pkt
Manta – 1 pkt
aniamarzycielka – 1 pkt
Marok – 1 pkt
JamCi – 1 pkt
DarkStone – 1 pkt
fanthomas – 1 pkt
CyberWiedźma – 1 pkt
Jagodolas – 1 pkt
Agnieszka – 1 pkt
zsrrknight – 1 pkt
entropia – 1 pkt
Tutaj znajdują się ukryte posty 322
Ritha
Ritha 1 r.
1. Skup się na budowaniu napięcia w opowiadaniu – niech tekst zawiera punk kulminacyjny. Daj nam odczuć narastające napięcie, maksimum i spadek emocji.
2. Twoją okolicę zaatakowały potwory/zombie/nieprzyjazne wojsko – cokolwiek, ale zagrożenie jest realne. Podejdź do okna, zlustruj okolicę, gdzie będziesz uciekać? Osadź opowiadanie w realiach miejsca Twojego zamieszkania i uciekaj w narracji.
3. Efekt mający na celu wyrobienie nawyku pisania. Pisz to TW codziennie przez minimum 5 dni po minimum pół godziny (w grę wchodzą także przeredagowania tekstu, korekta, reaserch).
4. Zrób inspirujące zdjęcie telefonem pod zestaw. Nie bazuj na starych fotografiach, wykaż się kreatywnością. Tekst napisz na podstawie lub w nawiązaniu do fotografii. Przy publikacji TW opublikuj też wspomniane zdjęcie (w tytule dodaj: fotografia do TW).
5. Przejrzyj pitoleniowy czat t3kstury z ostatnich 24 h licząc od teraz. Zainspiruj się nim, fragment umieść w tekście.
6. Liczby. Rzuć kostką. Ilość oczek to ilość bohaterów na początku Twojego opowiadania. Rzuć po raz drugi. Ilość oczek to ilość bohaterów na końcu Twojego opowiadania. Jeśli jest mniej, ktoś musi umrzeć. Jeśli jest więcej, ktoś musi się urodzić. Have fun! Podaj liczby na początku tekstu, bądź uczciwy.
7. Bohaterowi jest gorąco. Bądź z nim solidarny, wczuj się. Na czas pisania podkręć ogrzewanie lub załóż na siebie mnóstwo ubrań. Pocąc się razem z postacią, będziesz blisko niej, stworzysz postać z krwi i kości.
8. Bohaterowi jest zimno. Bądź z nim solidarny, wczuj się. Na czas pisania zakręć ogrzewanie lub rozbierz się Jeśli na zewnątrz jest chłodno – otwórz okno. Marznąc razem z postacią, będziesz blisko niej, stworzysz postać z krwi i kości.
9. Osoba, która Cię obdarowywała podaje obcy język. W opowiadaniu musi wystąpić co najmniej półstronicowy dialog polsko-….. no właśnie, jaki?
10. Bohater Twojego opowiadania jest poetą specjalizującym się w haiku. Naszpikuj nimi tekst.
11. Jesteś reporterem z wielkomiejskiej korporacji i wysłano Cię na głęboką wieś. Poprosimy o reportaż z dziejących się tam wydarzeń.
12. Napisz wywiad z osobą, która Cię obdarowała.
13. Jesteś zrobiony z plasteliny i mieszkasz w piórniku. Z tej perspektywy prowadź narrację.
14. Napisz scenę erotyczną, niech będzie kluczowym momentem opowiadania.
15. Motywem przewodnim opowiadania niech będzie jedzenie.


Ritha
Ritha 1 r.
16. Bez czytania nie ma pisania. Przez kolejne trzy dni czytaj po jednym opowiadaniu Mistrza TW - sensola. Pod każdym zostaw komentarz z przemyśleniami a propos tekstu. Niech tym razem styl Mistrza będzie dla Ciebie inspiracją.
fanthomas
fanthomas 1 r.
Hmm dziwne te efekty
fanthomas
fanthomas 1 r.
Jedyne co mi się podoba to ta scena erotyczna 😁
fanthomas
fanthomas 1 r.
W sumie reportaż i wywiad też spoko
fanthomas
fanthomas 1 r.
Też bym podał ale nie umiem
Ritha
Ritha
Ritha 1 r.
A haiku nie spoko?
alfonsyna
alfonsyna 1 r.
Tak, też mi się podoba ta scena erotyczna...
Ritha
marok
marok 1 r.
ja to nie mam łowy do efektów.
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Zostało 21 do setki, ostatnia szansa, jeśli chcecie coś dorzucić
oko
oko 1 r.
1. niech się pojawi krew na piasku. nie musi być bohatera.
2. chłopczyk od zaczarowanego ołówka proponuje rozwiązanie problemu, ale za baaardzo dużą cenę.
3. u nas ludi mnogo - mawiają nasi wschodni sąsiedzi - niech akcja wykorzysta potencjał ludzkiego mięsa armatniego i unicestwi chociaż milion.
4. bohater zakochuje się w kimś, kogo zobaczył w lustrze.
5. akcja dzieje się w świecie anime i wiele rzeczy niedostępnych w rzeczywistości może się wydarzyć w sposób naturalny - niech wydarzą się choć trzy zwyczajne niezwykłości.
6. w opowiadaniu pojawia się debil-antagonista, który swoim bełkotem rozprasza bohatera i utrudnia działanie.
7. siedem ton koksu ma stanowić przeszkodę na drodze do celu.
8. świat bez samochodów, wszyscy poruszają się pieszo. zaakcentować to wyraźnie w treści.
9. Słone morze zamienia się w słodkie, co ułatwia bohaterowi zwycięstwo.
10. W dialogach nie używamy litery R
Canulas
Canulas 1 r.
Wyborne propozycje waść zapodał. Nie bacząc na późną porę nielicho z nich kontentym
Alchemik
Alchemik 1 r.
1. Bohater ma sraczkę. Nic nie pomaga. W ważnych momentach prawie przecieka. A jednak, jeśli połknie ćmę trupia główka będzie miał zatwardzenie. To lepsze w akcji. Martwic można się później.
2.Deus ex machina obleka się w ciało nimfetki. Jest bardzo nachalna. On wyposzczony. Dokonać wyboru etycznego. Ona moze mu pomoc, albo przeszkodzić. Pieprzyc małą, czy nie?
3.Obcy, Aliens, zaatakowali. Tylko ze nikt tego nie zauważył.
Bohater czuje atak w łokciu. Powinien zanurzyć go w borowinie. Musi to zrobić bez świadomości, robiąc swoje w opowiadaniu.
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Jeszcze 8 sztuk, mili Państwo Ktoś coś?
Alchemik
Alchemik 1 r.
No dobra.
Inteligentne świnie. Uciekły z laboratorium, które pracowało nad narządami do przeszczepów. Z trudem chodzą wyprostowane.
Bohater zakochuje się w świni.

Tez tak miałem.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.


1. Autor, pisząc opowiadanie, ma sobie wyobrazić, że to ostatnie co napisze w tym ćwierćwieczu.

2. Po wybuchu supernowej Betelgezy ginie życie na Ziemi. Autorze, jesteś jednym z nielicznych, którzy przetrwali. Przemyć swoje uczucia do któregoś z bohaterów.


Agnieszka
Agnieszka 1 r.
3. Wyobraź sobie, że jesteś rycerzem przenesionymw w czasie ze średniowiecza do XXI wieku. Zaaklimatyzowałeś/aś się w naszych czasach, ale w twoim opowiadaniu można znaleźć jakieś naleciałości z poprzedniego życia.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
4. Autorze, wyobraź sobie, że byłeś istotą transcendentalną (np. duchem, rusałką, topielicą...) i nagle budzisz się w ludzkim ciele zwykłego śmiertelnika. Przemyć swoje uczucia i działania na jednego z bohaterów.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
5. Napisz opowiadanie tak, jakbyś był był pisarzem lecącym na Marsa. To podróż w jedną stronę,czyli wiesz, że nigdy już nie wrócisz na Ziemię.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
6. Niech jeden z twoich bohaterów będzie nieśmiertelny.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
7. Świat Orwella (totalna inwigilacja, brak wolnej woli, całkowite podporządkowanie władzy) - a twojemu bohaterowi udaje się pokonać system.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
8. Napisz opowiadanie poza domem, np w parku, autobusie, pociągu lub innym miejscu, gdzie będą się kręcić i przeszkadzać ci inni ludzie.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
9. Bohater jest uwięziony w lochu lub zakopany żywcem w trumnie. Budzi się. Odlicza godziny/dni do śmierci.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
10. Autorze, wyobraź sobie, że tworzysz to opowiadanie dryfując na trawie po oceanie. Na horyzoncie widzisz zarys sztormu. To opowiadanie to ostatnie co napiszesz i zakorkujesz w butelce dla potomnych.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
11. Niech twój bohater widzi świat oczami jakiegoś zwierzęcia.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
12. Inteligentni obcy zamieszkali na ziemi i niepozorne wtopili się w naszą cywilizację. Niech twój bohater będzie jednym z nich.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
13. Niech w uniwersum twojego opowiadania cały czas panuje ciemność.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
14. Twój bohater dokonuje odkrycia, które niszczy naszą cywilizację.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
Ok, chyba starczy
Proszę, aby Trening sobie wybrał efekty wg uznania
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
Ok, teraz zauważyłam, że mój pkt 11 jest nieaktualny. Już ktoś wyżej na to wpadł
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
A, to więc dodam jeszcze jeden:

15. Two bohater odkrywa, że nie jest człowiekiem.
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
Adelajda w pkt 8 napisała, że cała akcja musi się dziać w nocy... A w moim pkcie 13 pisze o ciemności - co nie musi oznaczać nocy
Agnieszka
Agnieszka 1 r.
Czyli chyba mógłby zostać. Chyba
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 1 r.
Mamy już komplet, dziękujemy
oko
oko 1 r.
nie sądziłem, że to może być problem - tylu chętnych do pisania... mogło powstać z tysiąc efektów i byłby kłopot z urodzajem.
marok
marok 1 r.
tak czasami bywa, to jeszcze nie koniec świata
oko
oko 1 r.
jak widać. grunt, że się udało.
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 7 m.
Kochani!
Wymieniamy pulę efektów! Czas najwyższy.

Efekt to opcja trzecia, dodatkowa obok postaci i zdarzenia.
Poprzednie efekty można podejrzeć na górze tego wątku
Zalecamy wzorowanie się właśnie na poprzednich oraz tworzenie takich efektów, które sami chcielibyście wykorzystać przy pisaniu.

Podajecie po 15-20 propozycji.
Do dzieła! Zachęcamy do zabawy i tworzenia.
Zaciekawiony
Zaciekawiony 7 m.
1. Opowiadanie dzieje się w realiach ostatniej książki jaką czytałeś, nawet jeśli to nie była fikcja (podaj jaka to była książka)
2. Lipogram - tekst bez litery B
3. Lipogram - tekst bez litery U
4. W treści pojawia się haiku
5. Wszyscy bohaterowie giną
6. Jedna z postaci cierpi na lęk przestrzeni
7. W tekście pojawiasz się ty jako 90-latek
8. Jeden bohater jest naukowcem z jakiejś trudnej dziedziny
9. Narrator opowiadania jest przedmiotem nieożywionym
10. Bez narracji - wyłącznie wypowiedzi postaci
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 7 m.
Świetnie, dziękujemy, Zaciekawiony, i czekamy na kolejne propozycje od Państwa, śmiało
Agnieszka
Agnieszka 7 m.
1. Napisz opowieść z perspektywy człowieka niewidomego.
2. Opowiadanie osadzone w starożytności.
3. Cała akcja dzieje się w pomieszczeniu zamkniętym.
4. W tekście wyraźnie zaznacz odliczanie do wybuchu stanowiącego kulminację opowieści.
5. Pisz swoje opowiadanie codziennie wstając godzinę wcześniej niż zwykle.
6. Napisz całe opowiadanie piórem/długopisem na kartce papieru, a dopiero potem wrzuć do komputera.
7. Napisz opowiadanie z pozycji człowieka siedzącego w pociągu spadającego do przepaści.
8. W ciągu kilku miesięcy stopniały lodowce. Osadź opowieść w takim świecie.
9. Jesteś bohaterem, który budzi się w nie swoim ciele.
10. Poprowadź opowiadanie w taki sposób, jakby to była ostatnia rzecz, jaką zrobisz, nim spłoniesz na stosie.

Ozar
Ozar 7 m.
Nadchodzą tysiące Zombich. Ostatni twój zachód słońca, za kilka godzin schodzisz do bunkra, być może na zawsze. Opisz co czujesz?
Dowodzisz ostatnim oddziałem zdolnym do walki. Obcy już podchodzą. Za tobą szpital pełny ciężko rannych. Wiesz, że ich spalą ogniem! Walczysz do końca, uciekasz czy dobijasz rannych? Musisz podjąć decyzję w dwie minuty! Możesz to ująć w formie snu!
Znajdujesz naukowca który wyhodował wirusa zabijającego 98% zarażonych. Możesz go zabić, ratując świat albo zostawić przy życiu. Co wybierasz?
Wracasz do domu w południe i znajdujesz żonę z koleżanką w łóżku? Co czujesz? Opisz pierwsze wrażenie?
Przeprowadź wywiad ze zmutowanym koniem.
Znasz historię i przenosisz się w czasie. Możesz zabić Hitlera albo Stalina? Kogo wybierasz?
Opisz swoją ulubioną książkę, ale tak żeby ją maksymalnie obrzydzić potencjalnym czytelnikom.
Napisz w teście kilka cytatów związanych z polityką lub politykami.
Użyj w tekście cytatu Picassa „Wszystko co potrafisz sobie wyobrazić jest realne”
alka666
alka666 7 m.
1. Zaprzyjaźniasz się z wąpierzem, najpierw jednak musisz powstrzymać jego apetyt na Twoją krew.
2. Wiły pięknie śpiewają. Bohater ulega ich wdziękom i przez chwilę gubi się na drodze do celu.
3. Rokita rozśmiesza Twojego bohatera.
4. Niech Ci towarzyszą utwory z: (obdarowujący zestawem wybiera utwór).
5. Mrówka Pechówka chce towarzyszyć bohaterowi w przygodach.
6. Zniszczona karetka pogotowia stoi na poboczu drogi. W środku straszy.
7. Baba Jaga latająca w moździerzu pojawia się w najmniej oczekiwanych momentach.
8. Nagły wybuch wulkanu niweczy plany.
9. Niech żywioły wprowadzą chaos w akcji opowiadania.
10. Pojawia się demon, którego nikt się nie boi.
Zaciekawiony
Zaciekawiony 7 m.
11. Wypowiedzi i narracja się rymują (jak u Szekspira)
12. Jedna z postaci maniakalnie uwielbia gadać o seksie
13. Historia wydająca się mieć nadnaturalne przyczyny, wyjaśnia się dużo bardziej przyziemnie
14. Świat to utopia, ale grupie bohaterów wcale się to nie podoba
15. Jeden z bohaterów nie umie przejść do sedna i ględzi
16. W jednym z epizodów pojawia się znany aktor (istniejący)
17. Narratorem jest jeden z bogów
18. Narracja drugoosobowa w czasie przyszłym ("wejdziesz do domu, zapalisz światło i wówczas dopiero zobaczysz, że...")
19. Forma epistolarna - tekst złożony z kilku listów wymienianych między postaciami
20. Miksowanie drinków i alkoholu nieoczekiwanie ratuje jedną z postaci.
TreningWyobrazni
TreningWyobrazni 7 m.
Hops! Można jeszcze dorzucać efekty, zapraszamy chętnych
aniamarzycielka
aniamarzycielka 7 m.
1. Prawie wszystkie wydarzenia rozgrywają się w wybranym przez ciebie miejscu: las, góry, kościół, piekło, biblioteka, pociąg, sklep
2. Główny bohater wykonuje taki zawód, jaki ty chciałeś wykonywać w dzieciństwie
3. W tekście użyj wybranego słowa przynajmniej dwa razy( możesz zmieniać formę): straż, śmierć, lalka, głód, robot, szkło, echo, labirynt, ciemność, duch, kraina, wojna
4. Jeden z twoich bohaterów poświęca dla kogoś życie
5. Głównym wątkiem opowiadania jest szukanie czegoś
6. Akcja rozgrywa się w czasie apokalipsy
7. Napisz tekst, a następnie z zamkniętymi oczami nakieruj na jakieś miejsce i wstaw tam w ogóle niepasujące słowo (najlepiej coś, co przyjdzie ci pierwsze na myśl). Powtórz czynność przynajmniej pięć razy.
8. Jeden z twoich bohaterów jest niewidomy, a drugi głuchy.
9. Dowolne zwierzę twojego bohatera zaczyna gadać ludzkim głosem.
Ritha
Ritha 7 m.
1. Cały dzień notuj strzępki usłyszanych rozmów. Zainspiruj się nimi, pisząc.
2. Opisz znane ci pomieszczenie (z domu, pracy, lub z domu kogoś znajomego) i w nim umieść akcję.
3. Kup gazetę (papierową), wybierz jakiś artykuł i na jego podstawie napisz opowiadanie.
4. Wybierz jakiegoś znanego pisarza. Zainspiruj się jego stylem, pisząc.
5. Napisz opowiadanie w formie pamiętnika (dziennika) głównej postaci.
6. Poszperaj w mądrościach starożytnych myślicieli. Wybierz cytat i niech będzie on myślą przewodnią opowiadania.
7. Włóż maksimum emocji w jakąś scenę w opowiadaniu (mogą być pozytywne lub negatywne).
8. Osoby obecne na losowaniu podają po jednym rzeczowniku – użyj ich w tekście.
9. Pierwszą sceną w opowiadaniu jest konferencja prasowa nawiązująca do wydarzeń zawartych w dalszej części opowiadania jako retrospekcje.
10. Strumień świadomości - siadasz i piszesz. Nie przejmuj się jak wyjdzie. Po prostu uwolnij myśli.
CptUgluk
CptUgluk 7 m.
1. Otwórz lodówkę i wybierz losowo jeden produkt. Niech jeden z Twoich bohaterów ma na jego punkcie świra.
2. Twój bohater ma niekontrolowane napady śmiechu.
3. Niech akcja opowiadania toczy się w pędzącym pociągu.
4. Wpleć w opowiadanie anegdotkę ze swojego życia.
5. Twój główny bohater nie może być człowiekiem.
6. Niech punktem kulminacyjnym opowiadania będzie scena rozbrajania bomby.
7. Wpleć do opowiadania siebie samego jako postać epizodyczną.
8. Zaszczep jedną ze swoich fobii w jednym z bohaterów opowiadania.
9. Twój bohater jest przekonany, że gra w filmie fabularnym (gatunek dowolny).
10. Do Twojego bohatera przyczepia się irytujący typ, którego ten nie może się pozbyć.
11. Nie pij kawy podczas pisania.
12. Na świecie przestaje działać jakakolwiek elektronika. Zaakcentuj to w tekście.
13. Niech akcja opowiadania (a przynajmniej większa jej część) dzieje się na łodzi.
14. Niech w Twoim tekście pojawi się duch.
15. Niech Twój bohater ze sceny na scenę coraz bardziej się rozpada.
fb-t3kstura TW-t3kstura

Strona Główna  ·  Forum  ·  Pomoc  ·  Kontakt  ·  Regulamin  · 

Foldery  ·  Tagi  

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.