Filujących zza meblościanki:
Liczba użytkowników online w ciągu ostatnich 60 min.
1. Drabble konkursowe - Współczesna paranoja2. na pograniczach skropleń3. Pretekst - dribble4. Drabble konkursowe - Dziś. Zaraza. Wojna. Głód. Śmierć.5. Drabble konkursowe - Kobieta, która nie istnieje6. w cieniu ścian7. Pokryć zapomnieniem jak mgłą - dribble8. Dziurawy sennik9. niema10. Po cichu, by nie płoszyć11. Przestrzeń zamknięta12. granice poznania13. bezdech dnia14. Bajeczka o jeżykach15. Drabble konkursowe - Przemiana16. cienie i ślady17. między wymiarami18. niepoliczalne19. betonowe pustostany 20. krajobraz w ruchomych piaskach - dribble21. przypomnienie na żółtej karteczce22. Wyszeptane23. Pasożyt24. Bliskość odległości25. Jak umrzeć, kiedy się nie żyło26. upycham pod dywanem27. Słowa i mosty28. Krawędź bezsenności29. Między zerem a jedynką30. Którędy do ciebie?31. Pragnienia całowane ciszą32. Zdrapka33. Drabble konkursowe - Bez amputacji34. Pod skórą35. Kropla w skale36. Za plecami37. Żyletka38. O tobie grzeszę39. Nim nadejdzie świt40. Czekanie41. Zostaw42. Lśnienie wśród chmur43. Ławka w ogródku44. Dygresje niewidzialne45. Różowe słonie46. Kalejdoskop księżycowy47. Rozum zostawiam za plecami48. pomajaczone drogowskazy donikąd49. Tylko mnie kochaj50. bez emocji51. fastrygą szyte52. staccatto53. mała śmierć niewielkiego życia54. Iluzje wytrawne55. Koniki w galopie56. Dotyk myśli57. W pół drogi do szczytu58. Niebo za horyzontem59. Nieobecność śladami znaczona namacalnie60. Pancerz61. Rozgardiasz62. Bosonoga dziewczynka

50 / 62

Tylko mnie kochaj
<
fastrygą szyte
>

bez emocji

czasem piszę listy

których nigdy nie przeczytasz

wrzucam je do ognia

nie do skrzynki

cztery ściany

ja

cisza

zaćmienie pełni

Liczba ocen: 0
50%
0%
25%
50%
75%
100%
© Copyright - wszystkie prawa zastrzeżone.
Autor: ~Aja
Dodano: 2020-07-29 09:51:43
Kategoria: poezja
Liczba wejść:

    Komentarzy: 17

  • ~alka666
    3 lata temu
    Jakże mnóstwo w tym wierszu emocji: nadzieja, oczekiwanie, rezygnacja, samotność, żal.
  • ~Aja
    3 lata temu
    alka666 dziękuję, że do mnie zajrzałaś. Miło mi, że Ci się spodobało to, co przeczytałaś.
  • ~alka666
    3 lata temu
    Aja lubię krótkie, ale bogate w emocje wiersze.
  • ~Aja
    3 lata temu
    alka666 tym bardziej mi miło, że ten do Ciebie trafił. 
  • ~alka666
    3 lata temu
    Aja 😊
  • ~SylviaWyka
    3 lata temu
    Tak myślę kto jest ma być odbiorcą listów i tak mi się skojarzyło z listem który pisałam za dzieciaka. Skierowany do Boga, odważny bo i tak go nigdy nie przeczyta. Może tu jest podobnie, a może nie. 
     Fajne. Emocjonalnie dla mnie skrajne - dobre. Nasycone. 
  • ~Aja
    3 lata temu
    SylviaWyka pisząc nie myślałam o Bogu. Może wkleję tu wiersz skierowany do Niego - jak odszukam. Dziękuję, że w moich słowach znalazłaś coś wartego zatrzymania.
  • ~Alchemik
    3 lata temu
      Wbrew tytułowi wiersz jest pełen emocji. Uśpionych w wersach, otwierających się dla czytelników.Posiadasz poetycki potencjał, Sylwio.Choć muszę wyznać Tobie, że rozwinięcie takiego potencjału to ciężka praca prób i błędów.
    
    czasem piszę listy 
    których nigdy nie przeczytasz 
    wrzucam w ogień 
    pusta skrzynka 
    cztery ściany 
    ja 
    cisza zaćmienie 
    pełni
    
    Skonfigurowałem Twój wiersz nieco według własnego upodobania. To nie znaczy, ze tak masz pisać.
    Jesteśmy indywidualnościami, choc wciąż uzupełniamy nasze indywidualności czerpiąc z innych.Zauważ proste przesunięcie, które w poezji posiada nazwę "przerzutni".
    Przesunąłem “pełni” do następnego,tutaj ostatniego wersu. 
    W ten sposób pomnożyłem znaczenie.Było zaćmienie księżyca w pełni, I wciąż pozostało, ale teraz dodatkowo jest zapytanie, bądź dylemat o "pełni" w nas.
    Bylem nauczycielem poezji dla wielu osób. Niektórych nawet znasz. Gdybyś miała jakieś wątpliwości, możesz się do mnie zwrócić. W końcu mamy juz PW. Jest w Tobie iskra talentu.
    Bardzo ładny wiersz.
    
    Jerzy Edmund Alchemik
  • ~Aja
    3 lata temu
    Alchemik tytuł nie jest przypadkowy - ale to przecież wiesz. 
    Na początek małe sprostowanie - nie mam na imię Sylwia, choć jest ładne nie pasuje do mnie - wiem, bo przymierzałam zaglądając w lustro. 
    Konfiguracja udana bardzo - dziękuję. Przerzutnie czasem stosuję ale tu nie odzwierciedlała tego, co chciałam zawrzeć. znaczenie ciszy i pełni było dla mnie jednakowo znaczące.
    Dziękuję za wszystkie uwagi - i cieszę się, że podobało Ci się to, co napisałam.
    W przypadku wątpliwości z pewnością znajdę Twój drogowskaz - dziękuję. 
  • ~oko
    3 lata temu
    dla mnie zaćmienie pełni ma swoją wartość, którą zatraci, kiedy zastosujesz te zabiegi z przerzutniami
    cisza i zaćmienie pełni - to brzmi.
    po zmianach staje się pustą skorupą na niepowiązane ze sobą słowa.
  • ~Aja
    3 lata temu
    oko zależy jak kto czuje. Ja, tak jak Ty, wolę wybrzmienie obu znaczeń - ciszy i pełni, ale rozumiem, że ktoś może widzieć to inaczej. Co nie znaczy, że zastosuję tu akurat.
    
    
  • ~Alchemik
    3 lata temu
    No wiec, oko, chyba nie masz racji.
    Bowiem poprzednia wartość pozostaje, czyli "zaćmienie pełni".
    To kwestia zwrócenia źrenicy oka nieco poniżej.
    Jednocześnie rodzi się nowa wartość.
    Oczywiście, poetka moze jej nie chcieć i zachować własną strukturę. Ja tu podaje tylko pewne narzędzia poetyckie.
    A poezja jest o wiele bardziej skomplikowana niż proza, choc najlepsza proza, którą czytałem zawierała w sobie elementy poezji. Choćby trylogia Tolkiena.
    
    Powtarzam.
    Ja tylko wskazuje na pewne możliwości, które daje nam poezja.
    Nie namawiam autorki do niczego.
  • ~Aja
    3 lata temu
    Alchemik nie zgodzę się z Tobą, że poezja jest bardziej skomplikowana niż proza. Myślę, że obydwa gatunki są wymagające. Trzeba je po prostu czuć w sobie.
    Dziękuję za te wskazania - doceniam.
  • ~Alchemik
    3 lata temu
    Sorry za Sylwie, akurat myślałem o niej.
    Komplikacje na różnych poziomach.
    A jednak, przekonałem się, ze ucząc się i pisząc poezje zdobyłem również klucz do odpowiedniego, stylistycznego zachowania się w prozie. Pozostała jedynie kwestia techniczna, czyli dialogi i takie tam.
    Zastanawiam się, czy to działa również na odwrót.
    Mam nadzieje.
    Tym bardziej, ze mój przyjaciel, niewątpliwy prozaik, pewnie znany tobie,puszczyk uczył się ode mnie.
    A pisze bardzo dobre wiersze.
    Byc moze juz miał to w sobie, a ja tylko uaktywniłem.
  • ~Aja
    3 lata temu
    Alchemik przez poezję łatwiej Ci odnaleźć się w prozie i myślę, że na odwrót też może to działać. Oczywiście w przypadku, kiedy twórca ma potrzebę realizacji w obu gatunkach.
    Puszczyka znam, ale nie wiem czy mówimy tu o tej samej osobie.
  • ~Alchemik
    3 lata temu
    Puszczyk jest tu tylko jeden. Zarówno na opowi jak tu.
    Niedawno był u mnie po drodze w podróży na zachód.
  • ~Aja
    3 lata temu
    Alchemik no tak. Do tej pory nie trafiłam na niego tutaj, bo dawno publikował, a ja z kolei jestem od niedawna. Ale znalazłam - tak - ten sam.
Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.