Filujących zza meblościanki:
Liczba użytkowników online w ciągu ostatnich 60 min.
1. TW #3 „Siódma pieczęć” aka Ostatnia taka impreza na Ziemi2. TW#2 Pętla_WartBu*gKalipsa3. TW#1 Opowieść4. Opowieść o kolorach, czyli testy video i zdjęć OPPO Reno35. #TW11 Ślepnąc od świateł Night City6. Opowieści Leny: Test OPPO Reno3, cześć 1 (zajawka)7. TW#10 I w proch się obrócisz8. TW#9 Wszystkie odcienie czasu9. #zielonepióro zdjęcie antologii10. TW#8 Pieśni11. TW#8 Pieśni 1/2

3 / 11

TW#2 Pętla_WartBu*gKalipsa
<
Opowieść o kolorach, czyli testy video i zdjęć OPPO Reno3
>

TW#1 Opowieść

.

Liczba ocen: 2
75%
0%
25%
50%
75%
100%
© Copyright - wszystkie prawa zastrzeżone.
Autor: ~hens
Dodano: 2020-09-03 16:27:05
Kategoria: trening-wyobrazni
Liczba wejść:

    Komentarzy: 36

  • *TreningWyobrazni
    3 lata temu
    Witamy nowy tekst TW 
  • *alfonsyna
    3 lata temu
    "A potem skała zostanie przerobiona" - czemuż to tak ni z tego, ni z owego jedno zdanie w czasie przyszłym?
    "Potrzebują Ciepła! — odparł Foc" - słowo "odparł" nie pasuje tu to kontekstu, bo skoro tamten jeszcze nic nie powiedział, to Foc nie mógł odpowiedzieć, no chyba że samemu sobie;
    "Chłód czuje w twoich żyłach" - czuję;
    Trochę jak taka uwspółcześniona "Dziewczynka z zapałkami" - bardzo mocno o samotności i niedopasowaniu do nowego, okrutnego świata. W sumie to zawsze spodziewam się po Tobie jakiejś ciekawej, pomysłowej opowieści - i tu też dobrze wybrnąłeś z zestawu, pokazując przy okazji uniwersalność pewnych prawd, że granica między dobrem i złem nie jest wcale tak oczywista, jak próbujemy ją sobie nakreślić. Zakończenie mnie właściwie nie zaskoczyło, ale nie przeszkadza mi to, czasem niektóre rzeczy wydarzyć się muszą. 
  • *alfonsyna
    3 lata temu
    O, zapomniałam - zmień sobie kategorię z "fantastyka" na "Trening Wyobraźni" 
  • ~hens
    3 lata temu
    alfonsyna 
    Zmieniłęm kategorię.
    
    Dziękuję za opinię. 
    Tak, wlasnie to byl wyjsciowy pomysl " Dziewczynka z zapalkami". Zkonczenie (niestety), ale musialem szybko skonczyc, chociaz kto wie, moze kiedyś Ogryzzek dotrze do innego wulkanu...?
    
    Poprawiłęm według Twoich uwag, ale ejdnej nie rozumiem:
    "A potem skała zostanie przerobiona" - czemuż to tak ni z tego, ni z owego jedno zdanie w czasie przyszłym?" - no bo zostanie przerobiona a nie została. 
    
  • *alfonsyna
    3 lata temu
    hens jakoś mi to z tym przyszłym czasem tam nie pasowało do ciągłości opowieści, aczkolwiek nie będę się też upierać, bo może niesłusznie.  
  • ~oko
    3 lata temu
    wulkany-oazy wokół których toczy się życie. epoka lodowcowa. na samą myśl robi się nieprzyjemnie. lepiej drżeć z chłodu, czy wąchać opary z kraterów? niech Bóg Ciepła będzie z Tobą. najbardziej podobała mi się choroba, która przyszła i nie dla każdego wystarczy leków. banicja z niedostatku. brrr...
  • ~hens
    3 lata temu
    oko Dzięki. 
    Zasugerowałem się Twoim wpisem i dodałem zdania "Niech Ciepło będzie z Tobą (bo przecież religia Ciepła miała być stworzona na Star Warsach.
  • ~oko
    3 lata temu
    niech się pasie. oby z powodzeniem.
  • ~Agnieszka
    3 lata temu
    Hej,
    
    Zatem zaczynam czytać, a tu zonk:
    
    "hens, oto Twój zestaw:" 
    Nie musiałeś, aż tak szczegółowo kopiować słów Treningu 
    
    Pomysł z wykorzystaniem wulkanu - rewelacyjny. Dla mnie - odkrywczy. Czasem zdarza mi się rozważać różne warianty, co by było gdyby i... na to nie wpadłam  A wydaje się to tak oczywistym rozwiązaniem  
    
     Spojrzałem na górę, z której unosił się dym, pokrywający śnieg szarym popiołem i wypełniający powietrze duszącym dymem i pyłem. " - dym dymem powtorzenie w oczy kole...  
    
    " Ramię ogromnej koparki zanurkowało w kraterze i wydobyło na wpół stopioną skałę, której blask będzie oświetlał obóz na brunatno-czerwono, dzięki systemowi luster." - tu też ciekawe rozwiązanie, choć nielogiczne z dwóch powodów. Po pierwsze pisałeś wyżej, że wykorzystywano energię wulkanu do produkcji elektryczności, stąd bardzo łatwo o światło. A dwa - taka stopiona skała szybko stygnie. Baaardzo szybko jej powierzchnię pokrywa skorupa - vide chcby filmy na YT z ciągłych, nieeksplozywnych erupcji hawajskich wulkanów, więc nawet te lustra by tu nie pomogły. 
    
    
    
    
    
    
    
  • ~Agnieszka
    3 lata temu
    "Chłód wgryzał się w moje ciało, coraz głębiej. Kąsał fragmenty mojego ciała." - ciało ciała 
    
    Hm, ok doczytałam do końca i... 
    Piszesz w taki sposób, że pewne fragmenty są odkrywcze, a nawet jak nie są, to zmuszają do myślenia. 
    
    Tutaj tak jest w pierwszej części. Gdzieś od połowy wątek zaczął mi się rozjeżdżać i trochę się pogubiłam. Inna sprawa to niekonsekwencja przy opisie szczegółów (zaskoczyła mnie latarka)... Tam światło z lawy a tu latarka... Plus inne jeszcze drobiazgi.
    
    Przystępując do czytania, bardzo mnie zawsze ciekawi, co tym razem wymyśliłeś, jakie teorie, hipotezy, własne przemyślenia (bo to, że sporo dedulujesz przy pisaniu to widać), znów nam tu ptzemycisz w tekście - i biorąc ten aspekt pod uwagę, nigdy dotąd się nie zawiodłam.
    
    Co do samej fabuły, bohaterów - wyszło ok, choć mogło lepiej.
    Ale tak już jest, że nie wszystkim wszystko musi się podobać. 
    
    Pozdrowionka i dzięki za fajną lekturę. 
    
  • ~hens
    3 lata temu
    Agnieszka 
    
    Dzięki za wnikliwa analizę i komentarz.
    Poprawiłem błędy i wyciąłem wstawkę z systemem luster i oświetleniem (tak  trochę pojechałem z tym... przecież mają prąd  
  • ~hens
    3 lata temu
    Agnieszka Co do wulkanu, jako oazy życia w postapo - niczym się nie inspirowałem (ale zapewne ktoś już na to wpadł) 
  • ~Agnieszka
    3 lata temu
    hens Wiesz, właśnie się z tym nie spotkałam dotychczas w literaturze... A sporo postapo czytuję. Dla mnie więc to ty jesteś - odkrywcą tego myku. W warunkach polskich moglibyśmy liczyc co najwyżej na geotermie, ale i to w ograniczonym zakresie. Sudeckie wulkany, czy podkrakowskie dawno wygasły niestety (choć może to i dobrze). 
  • ~hens
    3 lata temu
    Agnieszka Własnie, tę akcję w sumie powinienem przeniesć gdzieindziej. Niby napisałem jedno zdanie, że w Polsce powstały wulkany, ale to zbyt naciągnae. 
  • ~SylviaWyka
    3 lata temu
    Świetny motyw ze ścianą sztucznej inteligencji, bardzo dobrze czytało mi się scenkę "banicji" szczegółowo opisane, końcówka dla mnie trafiona, lekko melancholijna. Bardzo mi się podobało. 
  • ~hens
    3 lata temu
    SylviaWyka Dziękuję 
  • ~Szudracz
    3 lata temu
    Podobało mi się.  
  • ~hens
    3 lata temu
    Szudracz Dzieki
  • *Ritha
    3 lata temu
    Hello, lubię Twoja narrację, naprawdę przyjemnie się czyta. Fabularnie - hm, zakręcone 
    Momentami musiałam się skupiać, żeby nie stracić wątku, ale ogólnie tekst ok 
    Pozdrawiam!
  • ~hens
    3 lata temu
    Ritha dziękuję 
  • ~alka666
    3 lata temu
    Bardzo dobre opowiadanie! Sugestywne zimno dało się odczuć na własnej skórze. Ciepło pod koniec od zapałki i wspomnienia zmarłej matki jest niczym światełko w ciemnościach i zapowiedź nieuchronnego. 
    Trochę zahaczyłam myślą o baśń "Dziewczynka z zapałkami". Ale to co innego.  
  • ~hens
    3 lata temu
    alka666 
    Dzieki.
    Tak "dziewczynka z zapalkami" byla pomyslem wyjsciowym 
  • ~sensol
    3 lata temuz wykopem
    mi też się podobało. bardzo ciekawa koncepcja upadku cywilizacji. życie pod wulkanem... całkiem sprawnie napisane. bez dłużyzn i zamulaczy. dobra robota
  • ~hens
    3 lata temu
    sensol Dzieki 
  • ~Manta
    3 lata temu
    hens, końcówka najlepsza. Super opis, bardzo wzruszający. Tak pisz!
    Jak zaczęłam czytać Twoje opko to miałam w głowie mix Seksmisji, Gwiezdnych Wojen i oczywiście naszego obecnego świata big data  miałam trochę wrażenie, że dużo różnych wątków pojawia się w tym opowiadaniu i spokojnie można by tę historię rozciągnąć na dłuższy tekst. 
    No i skąd ten starbucks i auchan???  
  • ~hens
    3 lata temu
    Manta Ale, ze Seksmisja? To nie wiem, co to za skojarzenia  
    
     starbucks - bo Foc jest hipsterem zafascynowanym star warsami, zatem chcialem mu dac kawe. A potem sobie pomsylalem skad ntu kawa? I tak przechodzimy do 
    auchan - pod ziemia tkwia tam pozostalosci sklepu i towarow, ale Foc nie chce sie tym dzielic. 
    
    
  • ~Manta
    3 lata temu
    hens, tak mi się jakoś skojarzyło  
  • *Canulas
    3 lata temuz dużym wykopem
    Chwilowo najlepszy tekst (misz-masz) tej edycji. Kapłan mowi jak Yoda. Fabularia to męska wersja baśni... chyba Andersena. Jest w tym post-apo aka druga połowa filmu "Pojutrze", a tak w ogóle to najbardziej kojarzy mi się z grą: Horizon Zero Dawn.
    Jeśli opko jest napisane tak, że wzbudza emocje. Pojawiają się sympatie czy antypatie, to znaczy, że opko jest dobre. Kończy się w zasadzie niedopowiedzianą w słowie katastrofą, więc jak lubię. Sumując wszystko - me gusta 
  • ~hens
    3 lata temu
    Canulas Dzieki za tę opinię! Cieszę się, że się podobało. 
  • ~pkropka
    3 lata temu
    O, teraz ja mam tę postać. 
    Bomba. Świetny tekst. Filozoficzny, przesycony smutkiem i beznadzieją, a mimo to udało ci się przemycić wątki humorystyczne.
  • ~hens
    3 lata temu
    pkropka Powodzenia z Ogryzkiem! 
  • ~Anette
    3 lata temu
    Fajne, bardzo mi się podobało.
  • ~hens
    3 lata temu
    Anette dziekuje
  • !CptUgluk
    3 lata temu
    "Gwiezdne wojny" zawsze na plus 
    Straszna wizja fanatyzmu pseudoreligijnego. I ci kapłani wykorzystujący swoją pozycję, zawsze nerw bierze, jak się o takich czyta :P
    Ciut szybko poszła ta cała akcja odmrażania palców jak dla mnie, ale poza tym fajna koncepcja. Super wykorzystanie wulkanów. Dziewczynka z zapałkami + postapokalipsa = ciekawe połączenie. Gratuluję pomysłu.
    Pozdrawiam!
  • ~JamCi
    3 lata temu
    Ciekawie, szczególnie poczatkowy zarys Ogryzka. 
  • ~Halmar
    3 lata temu
    Ojej, ależ masz wyobraźnię! Tak się wczułam w tę opowieść, że zmarzłam, faktycznie wieje chłodem, oj wieje. Opowieść z domieszką teorii spiskowych, religijnego totalitaryzmu i uniwersum rodem z postapokaliptycznego koszmaru - trochę, troszeczkę zaleciało mi Orwellowską antyutopią.
    Całość bardzo na tak 
Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.